10 Mayıs 2012 Perşembe

Kafa Farkı

Nette gezinirken San Siro'nun eski fotoğraflarına denk geldim. Ne kadar güzel, ne kadar estetik bir staddır yarabbi ve 1990'da çatı yapılırken o estetik nasıl bambaşka bir boyuta taşınmıştır. O kolonların tasarımı stadın geri kalanına nasıl uyumludur, nasıl bambaşka fakat aynı dokuya sahip bir stad çıkmıştır ortaya.
Ve tabi ki bizim İnönümüz. Kesinlikle bir tasarıma harikası değildi, zamanın stadlarına göre bir farkı, bir çarpıcılığı yoktu belki ama gerek coğrafi konumu gerekse onu İnönü yapan taraftarıyla her zaman özel bir staddı. Lakin üzerine öyle bir çatı konduruldu ki, hani kuş kondursan bu kadar olur. Tamam ucuza geldi, tamam yeni açığa biraz koruma sağlandı, ama insan o çirkinliğe baktıkça "değer miydi?" demeden geçemiyor. Dünyanın herhangi bir stadına o çatıyı koyun, İnönü'ye ne kadar uyduysa ondan daha az uyamaz.
Milano devleriyle Beşiktaşımızın bütçelerini kıyaslıyor değilim, lakin yeni stad muhabbetinin canlandığı şu günlerde bu "ucuz etin yahnisi" muhabbetinin bizi yine bu manzaraya götürmesinden de tırsıyorum.

5 yorum:

Tuncay dedi ki...

zaten yeni acigin diger tribunlerden 1 kat yuksek olmasi sebebiyle naparsan yap ustunu kapatirken sacma bi goruntu ortaya cikacagi kesin... ne olacak su stat cok merak ediyorum.. altindan bi tarihi eser cikip elimizdeki stattan olursak ne olacak onu da merak ediyorum...

Unknown dedi ki...

Arkadaşlar,
Stadın altından tarihi eser çıkması olayını anlayamıyorum.

Madem tarihi eser var stad yapılırken niye çıkmadı? madem vardı stad 1 kat aşağıya alınırken niye çıkmadı? bundan sonra çıkarsa sadece bizi oradan atmak için bir bahane olarak 'çıkar'.

ya daha önce de çıkmıştı kapatıldı, ya da çıkamaz bence

serkan dedi ki...

ben artık estetikten geçtim valla tek ön koşulum yenş açıktan yine denizi görebiliyor olalım ki zaten izin bağlamında eski açığın yükselmesi gibi durumların ihtimali yok gibi..cok ucube bişi olmadığı sürece bir an önce bize düzgün maç günü geliri (yeme-içme-takım ürünü alışverisi vb.) getirebilme imkanı olan 35 ya da 40 bin kişilik bişi olsun ve bitsin bu mesele artık..

pissed dedi ki...

ulan sen de mi? şu yeni açıktan deniz görme fetişine de büyük kılım. tamam benim de hoşuma gidiyor ama stad lan bu, atmosfer, akustik falan bunlar önemli şeyler. her tarafı kapalı olsun, gümbür gümbür atmosfer olsun fena mı? ne gerek var yeni açıktan denizi görecem diye tutturmaya :)

serkan dedi ki...

çekirdekçi tayfa FTW :P
olm bizim taraftar yıllardır dünyanın en anti akustik stadında inletti yeri göğü merak etme sen :) yeterki niyet olsun her türlü atmosfer sağlanır..